Aylar sonra güncelleme

19 Şubat 2016 Cuma

Uzun zamandır bloğumla pek ilgilenemedim, farkındayım. Aklımda bazı projeler dolanıyor, onlar için vakit yaratmaya çalışıyordum. Bazı projeler üzerinde çalışabildim bazıları ise bekleme modunda hala. :) Ancak daha fazla post girmezsem bu mecradan dışlanacağımı hissettim –ve geldim!

Tabii bu süre zarfında yazmayı kesmedim. Çünkü yazmak ve akabinde okumak en büyük motive kaynağım. Sadece bloğa ekleme yapmadım… Uzun zamandır ülke olarak kötü günler geçiriyoruz ve bu gerginlik bireylerin üzerinde de olumsuz etkiler yaratıyor. Bir yanda patlayan bombalar, tüfek silah sesleri, şehitlerimiz, hayatını yitiren masum çocuklar ve sivil halk, talan edilen ormanlarımız, her gün tacize tecavüze uğrayan kadınlarımız, birbirine nefret kusan vatandaşlarımız, çoğunluğu aç ve açıkta yaşayan mülteciler…

Yine de diyorum yine de barış gelecek!


Tüm bunların arasında mutlu olmak –mutlu olmam mümkün değil elbette. Tek tutunduğum umudum. Yine de diyorum yine de barış gelecek! Hani o herkesin umudu, herkesin istediğini bende istiyorum. Ne yapmak lazım barış için? Fikirlerim nezdinizde değerli midir bilemiyorum, ancak birazda faydası olacağı konusunda eminim…

Lütfen, lütfen artık düşmanca yaklaşmayalım hiç kimseye. Yıllarca kardeş kavgası görmüş bu topraklarda daha fazla kine, hırsa, dövüşe yer vermeyelim. Empati önemli olan ‘kendini bir başkasının yerine koyarak düşünme kabiliyeti, duygudaşlık’, empati yapalım.

Bir başkasının hayat tarzını sorgulayıp sırf bizim gibi olmadığı için yargılamayalım, olmaz mı? Her insanın hayat felsefesi farklı. Bizden olmayana da saygı duyalım!

Kaba kuvvete başvurmayalım… Sırf bize gücü yetmiyor diye karşımızdakini ezmeyelim, hor görmeyelim. Kadınlarımızı, çocuklarımızı dövmeyelim. Şiddete dur diyelim!

Hani öğretirlerdi ya bize ilkokuldan beri. Okuma fişlerinde, okul tabelalarında yazardı; “Doğayı sev, yeşili koru” diye. Bunu yalnızca okuyup geçmeyelim, uygulayalım lütfen!

Lütfen, mutsuzluğa çare bulmak için el ele tutuşmamız gerek…

Sevgiyle…

0 yorum:

Yorum Gönder