İttihatçı Şehsuvar' ın hayal kırıklıkları

28 Şubat 2016 Pazar

Ahmet Ümit abimizden yeni bir roman; Elveda Güzel Vatanım. Gerçi yayımlanalı birkaç ay oldu ama yazımız şimdiye kısmetmiş. J

Ahmet Ümit, Türkiye’nin en iyi polisiye yazarlarından birisi. Zaten toplasan kaç kişi var Türkiye’de polisiye yazan? Aksanat etkinliklerinde, Küçük İskender’in moderatörlüğünü yaptığı Ahmet Ümit söyleşisine katılmıştım. Ahmet Ümit orada eskiden polisiye yazarlığını oldukça küçümsediğini belirtip şöyle dedi: “Bana oğlum sen polisiye yazıyorsun dediklerinde ne diyorsun abi ya, olur mu öyle şey diyerek tepki vermiştim.”

Benim Ümit’le tanışmamsa Bab-ı Esrar sayesinde gerçekleşti. O zamanlar Mevlana ve Şems’i konu alan oldukça popüler bir kitap çıkmıştı, pembe kapağıyla herkesin ilgisi çeken, popülerliği nedeniyle elden ele dolaşan. Tahmin etmişsinizdir. :) İşte o kitabı bende okudum, sonra da Bab-ı Esrar’ı duydum bir arkadaşımdan… “Al, oku. Bu kitabı daha çok seveceksin” dedi. Sevdim gerçekten de. Sonra arkası da geldi Ahmet Ümit kitaplarımın… İşte sonuncusu, bu aralar oldukça sevilen ‘Elveda Güzel Vatanım’.

Romanda eski İttihatçılardan Şehsuvar Sami, bitmeyen aşkı Ester’e mektuplar gönderiyor. Şehsuvar Sami mektuplarında neden İttihat ve Terakki’yi seçtiğini, aşkını nasıl rafa kaldırmak zorunda olduğunu, annesi ve babasına karşı sorumlulukları ve sorumsuzluklarını, pişmanlıklarını, korkularını, kısacası kendini açıyor bizlere. Yazar olma hayallerini vatanı için erteleyen Şehsuvar bazen mektuplarında iyi yazıp yazamadığını sorguluyor. Zaten yazdıklarının mektup olduğunu, bir roman niteliğinde olmadığını da zaman zaman tekrarlıyor. Eğer iyi bir Ahmet Ümit okuruysanız, yazarın hemen hemen her kitabında karşınıza çıkan bazı kalıplarını bu romanda da yakalıyorsunuz. J

Ahmet Ümit
Kitabı o bavul kalınlığına rağmen bitirmemin sebebi Ümit’tir efendim. Severim kendisini, kitabımın imzalı olması da cabası! Evet, kitabı beğendim ama İstanbul Hatırası’nın tadı dimağımda hala. İstanbul Hatırası lezzetinde, yeni romanları dört gözle bekliyorum.



BirAhmetÜmitSever’den.

0 yorum:

Yorum Gönder