“Kendimle Gurur Duyuyorum”

8 Mayıs 2015 Cuma

Bir televizyon haberinde artık ilkokul mezunlarına ehliyet verilmediğini öğrenen,  araba kullanabilmek için, bırakmak zorunda kaldığı okula devam etmeye karar veren Zuhal Sür, yaşadıklarını anlattı


Zuhal Sür ve kızı
Babasını kaybettikten sonra, velayeti babaannesinde kalan Zuhal Sür, “Ne yazık ki babamı kaybettikten sonra okula gönderilmedim. Adapazarı’nda yaşıyorduk, ilkokuldan sonra ben okuldan ayrılmak zorunda kaldım, ağabeyim ise okumaya devam etti. O günleri düşündüğümde haksızlığa uğradığımı fark ediyorum. ” dedi.

Zuhal Sür, ilkokul mezunlarına artık ehliyet verilmediğini bir televizyon haberiyle öğrendikten sonra, okula devam etmeye karar verdiğini belirtti. Sür, “ Araba kullanmak benim en büyük hayalimdi. Bir an önce okulu bitirip mezun olmam gerektiğini fark ettim. Ağabeyim ve akrabalarım bu duruma karşı çıktılar fakat ben bir yolunu bulup açık öğretime kaydoldum.” dedi.


“Beni okutacaksan evlenirim”

Ortaokulu okuduğu sırada evlenen Zuhal Sür, eşiyle evlenme hikâyesini ise şöyle anlatıyor: “Erkek arkadaşıma beni okutacaksan evlenirim diyerek şart koştum, o da kabul etti. Bugüne kadar hem maddi hem manevi en büyük destekçim eşim oldu. Bana verdiği sözü tuttu."

Ortaokula devam ederken hamile kaldığını söyleyen Zuhal Sür,  ortaokulu bitirdikten sonra da nasıl olsa yapabiliyorum bir de liseyi deneyeyim diyerek, liseye başladığını ifade etti. Sür,  kızı on sekiz aylıkken meslek lisesinde eğitimine başladı. Çocuk gelişimi bölümünde okuyan Sür, okuduğu bölümün kızını büyütürken kendisine çok faydasının dokunduğunun da altını çizdi.
Lise ve üniversite staj zamanlarında, türbanlı olduğu için birçok kreşe kabul edilmeyen Sür, aynı şekilde türbansız olduğu için sorun yaşayan arkadaşlarının da bulunduğunu belirtti.

Zuhal Sür; “Başarım devam ettikçe çevremdeki olumsuz tavırlar, yerini olumlu yaklaşımlara bıraktı. Ön lisans eğitimimi de tamamladıktan sonra, dokuz yıl süren eğitim hayatımı bitirmiş oldum. Her şey zordu ama hedefe ulaştım. İsteğim ve azmimle bugünlere geldim, kendimle gurur duyuyorum.” diyerek duygularını paylaştı.

Son olarak, ülkemizde kadınların okul ve çalışma hayatında yaşadığı zorluklardan bahseden Sür, kendine ait bir kreş açma çalışmalarına başladığını belirtti.

0 yorum:

Yorum Gönder